[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=”” admin_toggled=”no”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_3″ layout=”1_3″ spacing=”” center_content=”no” link=”” target=”_self” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” hover_type=”none” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_3″ layout=”1_3″ spacing=”” center_content=”no” link=”” target=”_self” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” hover_type=”none” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_imageframe image_id=”5847|full” max_width=”” style_type=”dropshadow” blur=”” stylecolor=”” hover_type=”zoomin” bordersize=”” bordercolor=”” borderradius=”” align=”none” lightbox=”no” gallery_id=”” lightbox_image=”” lightbox_image_id=”” alt=”” link=”” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]http://claeskensnv.be/wp-content/uploads/2018/11/IVECO_StralisNP460_STY2019-3-002-Medium.jpg[/fusion_imageframe][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]
De Stralis NP 460 bevestigt zijn Europese leiderspositie- en ontvangt de titel “Duurzame truck 2019” in de categorie Trekker. De onderscheiding, die wordt gesponsord door het magazine Vado e Torno in samenwerking met Lifegate, werd gepresenteerd op Ecomondo 2018, het internationale evenement voor alle sectoren actief in de circulaire economie.
IVECO is wederom een winnaar, en mocht deze prestigieuze erkenning in 2017 reeds ontvangen
voor de New Daily Electric in de VAN-categorie en de Eurocargo CNG in de DISTRIBUTIONcategorie, en in 2018 voor de Daily Blue Power, opnieuw in de VAN-categorie. IVECO won ook de
“Duurzame bus van het jaar 2018” voor de Crossway LE NP in de intercity categorie en de 2019-titel voor de Crealis 18 m in de city categorie. De prijs bevestigt nogmaals het leiderschap van IVECO in de energietransitie naar een post-diesel tijdperk, wat ook werd aangetoond op de Hannover Messe, waar het merk als eerste fabrikant een 100% dieselvrije stand presenteerde.
Een jaar na het winnen van de titel “Low Carbon Truck of the Year” in het VK, heeft de Stralis NP460 een andere belangrijke onderscheiding ontvangen en werd verkozen tot “Duurzame truck
2019“.De onderscheiding, die wordt gesponsord door het magazine Vado e Torno in samenwerking met Lifegate, werd uitgereikt tijdens Ecomondo 2018, het internationale innovatief evenement dat alle sectoren actief in de circulaire economie samenbrengt. Tijdens de derde editie, erkent deze onderscheiding de belangrijkste innovaties in duurzaam vervoer in samenwerking met de Politecnico di Milano. De prijs gaat naar IVECO’s meest duurzame truck en is een erkenning van zijn technische specificaties, prestaties en technologie. Maurizio Cervetto, hoofdredacteur van het tijdschrift Vado e Torno, reikte de prijs uit aan Fabio Pellegrinelli in zijn nieuwe rol als EMEA Heavy Line Gas Business Development Manager en maakte de volgende opmerking over de overwinning van de Stralis NP 460: “Als de grote broer van de Stralis NP 400, heeft deze truck niet alleen de prestaties op het niveau gebracht dat nodig is om diesel te vervangen bij elke missie, maar heeft het ook de lat hoger gelegd op het vlak van comfort, veiligheid en duurzaamheid”.
Pierre Lahutte, IVECO Brand President, zei: “We zijn er trots op deze prestigieuze onderscheiding te ontvangen, en dit op een zeer belangrijk moment voor alternatieve aandrijftechnologieën. Slechts een paar dagen geleden keurde het Duitse parlement de tolvrijstelling op autowegen goed voor CNG- en LNG-trucks. De strategie die tot voor kort als “visionair” werd beschouwd, wordt nu realiteit: de maatschappij en de wereld gaan vooruit en creëren een nieuwe visie op vervoer, niet als een bron van vervuiling, maar eerder als een sector die vanuit het perspectief moet bekeken worden van ecologische duurzaamheid. Deze visie kan worden omgezet in realiteit door middel van een circulaire economie op basis van biomethaan, waarbij energie wordt gegenereerd uit organisch of agrarisch afval, met een terugkeer naar de natuurlijke kringloop van hulpbronnen. Tegen deze achtergrond is onze Stralis NP 460 – die vorig jaar al als Low Carbon-vrachtwagen van het jaar werd gekroond – de onbetwiste leider van het energietransitieproces dat al aan de gang is, wat nogmaals bevestigt dat gas het meest effectieve antwoord is om de milieueffecten van langeafstandsvervoer over de weg aan te pakken. “
[/fusion_text][fusion_imageframe image_id=”5846|full” max_width=”” style_type=”dropshadow” blur=”” stylecolor=”” hover_type=”zoomin” bordersize=”” bordercolor=”” borderradius=”” align=”none” lightbox=”no” gallery_id=”” lightbox_image=”” lightbox_image_id=”” alt=”” link=”” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]http://claeskensnv.be/wp-content/uploads/2018/11/IVECO_StralisNP460_STY2019-1.jpg[/fusion_imageframe][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” class=”” id=””]
ruimte
[/fusion_text][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]
Pierre Lahutte voegde toe: “Het is een nog grotere eer om deze prijs te ontvangen van Vado e Torno, een van de belangrijkste Europese vakbladen in onze sector, die na het testen van het
voertuig op de weg zijn buitengewoon efficiënte prestaties heeft bevestigd die zich op zijn beurt vertalen in een aanzienlijke vermindering van het brandstofverbruik en CO2-uitstoot. “
De Stralis NP 460 is uitgerust met een Cursor 13 NP-motor, ontwikkeld om probleemloos de meest veeleisende missies uit te voeren en tevens beschermd door twee patenten. De eerste omvat het anti-pingelen-controlesysteem, dat het mogelijk maakt om de prestaties te verbeteren terwijl een maximale brandstofcompatibiliteit wordt gegarandeerd, en de motor en de driewegkatalysator te beschermen tegen het risico van spontane ontbranding. Het tweede octrooi heeft betrekking op het reactieve luchtstroomregelsysteem, een nieuwe stoichiometrische verhoudingsregellogica die wordt toegepast tijdens het schakelen. Dit zorgt voor een continu koppel tijdens schakelen in de geautomatiseerde versnellingsbak, wat zorgt voor optimale prestaties en maximale schakelsnelheid. De Stralis NP 460 is het ideale voertuig voor werkelijk duurzame transportactiviteiten, zowel op milieu- als op economisch gebied: aan de ene kant heeft het een technologie die is ontworpen om pure kracht en hoge milieuprestaties te leveren, met een indrukwekkende vermindering van 99% van fijnstof en een 90% reductie van NO2-emissies in vergelijking met Euro VI-normen, met een 95% reductie van CO2-emissies in de biomethaanversie. Aan de andere kant resulteren de geavanceerde technologieën en de IVECO-services die zijn gericht op het optimaliseren van het brandstofverbruik op de weg, in een vermindering van de totale eigendomskosten (TCO) met 9% in vergelijking met de equivalente dieselversie, resulterend in lager brandstofverbruik tot 15%. Getest door de toonaangevende vakbladen, staat dit voertuig bovenaan de ranglijst als een van de beste trucks aller tijden, goed voor 22,6 kg LNG per 100 km, zonder Ad-blue, eenvoudige driewegkatalysator en dus maximaal laadvermogen.
Het was de eerste truck om de weg vrij te maken voor langeafstandsmissies, de historische beperkingen van gasvoertuigen teniet te doen, en de brandstofautonomie te verhogen tot een
verbluffende 1.600 km op één enkele tankbeurt van de dubbele LNG-tanks. Verder verbeterd door de nieuw ontworpen Hi-Tronix 12-traps automatische versnellingsbak, demonstreert de Stralis NP 460 zijn veelzijdigheid met zijn volledige scala van modellen, waaronder low-decks, containers en superlichte ADR-tractoren, evenals de X-WAY NP-versie voor toepassingen in de bouw.
Dit voertuig is een krachtige weergave van het baanbrekende en vooruitstrevende karakter van IVECO’s visie op alternatieve aandrijftechnologieën, een gebied waar het merk al meer dan twintig jaar in investeert.
De strategie van IVECO wordt erkend in de sector en bevestigd door de verschillende overheden die, door middel van een reeks onlangs geïntroduceerde maatregelen, de voertuigen op gas
promoten voor zones met verkeersbeperkingen, rijverboden en tolgelden in een aantal van Europa’s belangrijkste vervoersknooppunten, zoals Duitsland.
Als zodanig wordt aardgastechnologie steeds meer erkend als het meest haalbare, beschikbare, minder vervuilende alternatief voor diesel, die als dusdanig een oplossing biedt voor de huidige
milieuproblemen.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_3″ layout=”1_3″ spacing=”” center_content=”no” link=”” target=”_self” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” hover_type=”none” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]