De New Daily, die werd gelanceerd in 2014 en de prijs voor “International Van of the Year 2015” heeft gewonnen, kende in 2015 een uitzonderlijk jaar. Hij slaagde erin over de hele wereld verschillende awards in de wacht te slepen en was een daverend succes op de markten
In zijn eerste volledige jaar op de markt kende de New Daily, “International Van of the Year 2015”, een opmerkelijk succes met een stijging van 20% in groothandel tegenover vorig jaar. De stijging in retail toont aan hoe goed dit voertuig door het publiek werd onthaald, aangezien deze de toegenomen populariteit onder de eigenaar-operators weerspiegelt.
In Europa overtrof de New Daily de markt en steeg het marktaandeel met 0,6 procent tegenover 2014 – een groei die hoofdzakelijk mogelijk was omdat de belangrijkste accounts en retailers voor dit voertuig kozen. In Latijns-Amerika behaalde de Daily, ondanks de moeilijke marktomstandigheden, een nog groter marktaandeel met een stijging van 1,5 procent.
In een reactie op dit resultaat verklaarde Pierre Lahutte, Iveco Brand President: “We zijn trots op het succes van de Daily over de hele wereld – vooral de bestelwagens. Hij wint welverdiende awards en boort markten aan waar hij werd gelanceerd. Dit toont aan dat zowel experts uit de sector als transportprofessionals appreciëren hoe dit voertuig grenzen verlegt op het vlak van totale gebruikskosten(TCO), comfort, rijgedrag, productiviteit en duurzaamheid”.
New Daily rijft de awards binnen
Vanaf zijn lancering voor het grote publiek heeft de New Daily awards gewonnen en zo indruk gemaakt op experts uit de sector in de hele wereld. Zijn eerste titel was de prestigieuze Europese “International Van of the Year 2015” op de IAA Commercial Vehicles Show in Hannover (Duitsland) in 2014. Hij verwierf ook erkenning van verschillende sectorsegmenten. Zo werd hij door de Duitse sector voor koeriers, spoedbestellingen en pakjesbezorging uitgeroepen tot “Best KEP Transporter 2015” en kreeg hij de “Innovation Award for KEP Transporter 2015” voor de Daily Hi-Matic. Verder werd de Daily Hi-Matic door de Europese caravansector bekroond met de “European Innovation Award 2016”. Recenter nog werd hij bekroond met de titels “2016 Best Commercial Vehicle” in Chili en “Best Commercial Vehicle up to 3.5 tonnes” in Duitsland.
Daily: de professionele partner van de transportsector groeit mee met zijn klanten
De Daily werd gelanceerd als de beste professionele partner voor transportbedrijven. Door de jaren heen is hij continu geëvolueerd en anticipeerde hij op de behoeften van zijn klanten. Hij bood altijd de beste oplossing, maar bleef trouw aan zijn oorspronkelijke transport- en premiumfuncties. Momenteel werden er al meer dan 2,7 miljoen Daily-voertuigen verkocht in meer dan 110 landen over de hele wereld, zodat hij zich terecht een globaal voertuig mag noemen.
New Daily Hi-Matic: het geheim voor maximaal rijplezier
De New Daily Hi-Matic bestormt de markt met zijn exclusieve 8-trapsautomaat van Iveco, die grenzen verlegt op het vlak van veelzijdigheid, kostenefficiëntie en rijcomfort. In het eerste jaar op de Europese markten heeft de Daily Hi-Matic meer dan 10.000 eenheden verkocht, hoofdzakelijk in Duitsland, het VK, de Scandinavische markten en de Benelux, als gevolg van een trend van constante groei die in de nabije toekomst niet lijkt te vertragen.
De nieuwe generatie Hi-Matic met ergonomische multifunctionele schakelhendel is ontworpen met het oog op absoluut rijplezier en garandeert voor de bestuurder een maximale veiligheid doordat hij zich volledig kan focussen op het verkeer en de rijomstandigheden. De New Daily Hi-Matic werd op de markten enthousiast onthaald.
Pierre Lahutte voegt hieraan toe: “We krijgen enthousiaste feedback van klanten. We hebben een product ontwikkeld dat ook nieuwe klanten kan aantrekken, vooral zij die op zoek zijn naar een voertuig met premiumkwaliteiten en -functies”.
Dit is een voertuig dat in staat is nieuwe klanten te overtuigen, in het bijzonder zij die op zoek zijn naar premiumkwaliteit en -functies. Hij is niet alleen een groot retailsucces, maar overtuigt ook de sector van het personenvervoer met zijn Daily Minibus-versies.
De Daily Camper is een gevestigde waarde en bestseller in het premiumsegment, en de New Daily Hi-Matic met automatische transmissie heeft zijn marktaandeel nog verder versterkt en zelfs een procentpunt gewonnen. De erkenning van de New Daily door de caravansector werd nog bevestigd met de European Innovation Award uitgereikt door een jurypanel bestaande uit de belangrijkste campermagazines in Europa.
Iveco breidt zijn aanbod op de markt nog verder uit met de New Daily Electric en met 4×4-modellen
In 2015 stelde Iveco de exclusieve New Daily Electric voor, een 100% elektrische wagen met 0% emissies, dat een maximale duurzaamheid garandeert, een superieure betrouwbaarheid biedt en perfect geschikt is voor stedelijke opdrachten, zoals deur-aan-deurdistributie en personenvervoer.
Iveco heeft ook de New Daily 4×4 gelanceerd voor off-road toepassingen, die opvalt dankzij zijn unieke functies en die trouw blijft aan de kernwaarden van de Daily: kracht en flexibiliteit. Het voertuig is verkrijgbaar in twee varianten met een brutogewicht van 3,5 en 5,5 ton, en met een chassiscabine en een crew cab, alsook een gestript chassisschutbord voor specifieke opbouw met campers, minibussen of andere ontwerpen op maat.
Met deze nieuwe aanvullingen heeft Iveco zijn aanbod nog verder vergroot, hoewel het al het meest uitgebreide aanbod van lichte bestelwagens was op de markt, en ook het enige dat modellen bevat tot 7,2 ton.
De New Daily maakt indruk op markten over de hele wereld
De commerciële strategie voor de New Daily werd in 2014 in Europa gelanceerd, en in 2015 opgevolgd door de introductie in andere delen van de wereld: Afrika, het Midden-Oosten, Azië en het Stille Oceaangebied te beginnen met Australië – waar hij uitzonderlijk goed is onthaald – Rusland en China, en Latijns-Amerika met zijn initiële lancering in Chili, waar hij de prijs voor “2016 Best Commercial Vehicle” heeft weggekaapt.
Productievolumes verhogen
De Daily wordt gebouwd in de Iveco-fabrieken in Suzzara (Italië) en Valladolid (Spanje) waar de productielijnen werden vernieuwd ter ondersteuning van de lancering van het nieuwe gamma. Bijkomende investeringen zijn gepland in Suzzara, waar Iveco zich wil toespitsen op de Europese productie van de New Daily. De twee fabrieken hebben het hele jaar door gedraaid en zijn in 2016 begonnen met een voller orderboek dan vorig jaar, wat de toegenomen groei in de verkoop van de Daily bevestigt.
De New Daily is het favoriete voertuig van Europese wagenparken
De Daily wordt enorm op prijs gesteld door de grote spelers in de sector van wagenverhuur, pakjesbezorging, levering en e-commerce, waarvan er vele klant zijn bij ons en trouw blijven aan het merk.
Sinds zijn lancering is de New Daily snel het favoriete voertuig geworden voor grote wagenparken in verschillende Europese landen. De New Daily – vooral de Hi-Matic-modellen – is ideaal voor de dagelijkse levering van pakjes, waardoor hij erg populair is bij postdiensten.
De Zweedse post, PostNord Sverige AB, heeft een contract ondertekend voor de aankoop van 60 New Daily Hi-Matic van 3,5 ton, 130 pk, met een laadvolume van 16 m³. De voertuigen zullen worden gebruikt voor pakjesdistributie aan klanten in heel Zweden en zullen op maat worden ingericht met volledig inschuifbare rekken van Sortimo in de vrachtruimte.
De Oostenrijkse post, Österreichische Post AG, heeft recent 150 New Daily-bestelwagens in ontvangst genomen, waarvan er 142 zullen worden gebruikt om pakjes te leveren en de andere acht voor brieven. De twee varianten van de Daily-bestelwagen beschikken over een laadruimte van respectievelijk 10,8 en 16 m³. De meeste voertuigen zijn uitgerust met achterwielaandrijving, terwijl vier modellen vierwielaandrijving hebben. De laadruimte en de wielkasten werden aan de binnenkant bekleed in overeenstemming met de specificaties van Österreichische Post.
De New Daily is ook het favoriete voertuig van BT Fleet, de afdeling gespecialiseerd in fleet management van BT Group, een van de grootste communicatiebedrijven in het VK, dat 145 New Daily-exemplaren van 7,0 ton in ontvangst heeft genomen. De International Van of the Year 2015 werd door BT Fleet gekozen omwille van zijn uitstekende laadvermogen, waardoor BT kon overschakelen op kleinere, lichtere voertuigen wat voor een aanzienlijke kostenbesparing en meer flexibiliteit zorgde. Elke New Daily 70C17 voldoet aan de recentste Euro 6-emissienorm en is uitgerust met modulaire Bri-Stor-rekken en, hydraulische en pneumatische boordsystemen van Gardner Denver, die werken met een power take-off (PTO) die door Iveco werd geïnstalleerd op de productielijn. De hydraulische en pneumatische uitrusting maakt het mogelijk dat elk voertuig een onafhankelijke mobiele werkplaats wordt die de installatie en het onderhoud van de telecommunicatie-infrastructuur over het hele land kan ondersteunen.
De pionier in het VK op het vlak van de levering van biologische producten, Abel & Cole, heeft ook gekozen voor de New Daily. De firma heeft 42 New Daily 35S13 chassiscabines, inclusief 17 voertuigen met de exclusieve 8-trapsautomaat van Iveco in ontvangst genomen. Deze werden bij de 100% Iveco-fleet van Abel & Cole gevoegd, die nu 169 lichte bestelwagens telt. Het op maat gemaakte, gekoelde Paneltex-koetswerk werd overgezet van de oudere voertuigen van het bedrijf naar het veelzijdige New Daily-chassis, zodat het bedrijf zijn ecologische voetafdruk nog verder kan verkleinen. De Daily Hi-Matic heeft al aangetoond erg populair te zijn bij de bestuurders wegens zijn rijgedrag. Ook de logistiek manager is erg onder de indruk van de verhoogde efficiëntie van zijn wagenpark.