Ford heeft in zijn Europese thuisbasis in Keulen de zevende generatie van de Fiesta aan de wereld voorgesteld!
Eerder vanavond liet de Britse tak van Ford al een afbeelding los van de splinternieuwe Fiesta. Nu hebben we meer beeld en meer informatie!
De nieuwe Fiesta is in vier smaken gepresenteerd. Er is een ‘stylish’ Titanium, een ST-Line, een Vignale én een Fiesta Active, een model dat min of meer getypeerd kan worden als een hoogpotige Fiesta met zwarte kunststof bumperranden.
Vanbinnen krijgt Fiesta een 8-inch scherm bovenop het dashboard geplaatst. Sony wordt aan de kant geschoven en B&O Play is verantwoordelijk voor het audiosysteem.
Op veiligheidsgebied rept Ford over de komst van zaken als Pre-Collision Assist met Pedestrian Detection, Active Park Assist, Adaptieve Cruise Control, Blind Spot Information System, Lane Keep Aid en meer.
Autoweek sprak tijdens de onthulling kort met Ford CEO Mark Fields. We vroegen hem waarom Ford juist nu de Fiesta omhoog beweegt. “We zijn Ford sowieso als merk omhoog aan het brengen, onder meer met de Vignale-modellen. Ik denk niet dat we te laat zijn, de uitgaande Fiesta had genoeg opties voor diegene die daar behoefte aan hadden.” Bang dat Ford nu klanten verliest aan de onderkant is hij niet . “Voor die mensen zit er genoeg in de pijplijn”, zegt Fields met een grijns. “Maar daar ga ik je vanavond nog niets over vertellen”